Klasa IV - praca zdalna

Test 1: Budowa komputera.

 

Spis tematów

 
 
 
 

Temat 1. Scratch - co to jest? Instalacja programu Scratch, zakładanie konta użytkownika. (19 marca) (kliknij w temat)

Temat 2. Duszki i skrypty. (26 marca) (kliknij w temat)

Temat 3. Wielkanocne pisanki. (3 kwietnia) (kliknij w temat)

Temat 4. Tabela w edytorze tekstu. (17 kwietnia) (kliknij w temat)

Temat 5. Edytor tekstu - ćwiczenia. (24 kwietnia)(kliknij w temat)

Temat 6. Bezpieczeństwo w sieci. (8 maja) (kliknij w temat)

Temat 7. Wirtualne wędrówki. (15 maja) (kliknij w temat)

Temat 8. Liczby w komórkach. (22 maja) (kliknij w temat)         - lekcja online (22 maja, godz. 10.45 na Teams)

Temat 9. W świecie komiksów. (29 maja) (kliknij w temat) - lekcja online (29 maja, godz. 10.45 na Teams)

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 1. 

 
 
 
Temat 1. Scratch - co to jest? Instalacja programu Scratch, zakładanie konta użytkownika.
Na ostatnich zajęciach poznaliście program Scratch. 
Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.

Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi.
Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.
 
Uzgodnij to z rodzicami.
 
1. Wejdź na stronę: https://scratch.mit.edu
2. Zapoznaj się z projektami prezentowanymi na tej stronie.
3. Wspólnie z rodzicami utwórz konto w programie Scratch. (Jesteś nieletni i nie możesz samodzielnie zakładać konta użytkownika w internecie).
Instrukcja - Zakładanie konta i instalacja programu Scratch - YouTube
Instrukcja - Zakładanie konta i instalacja programu Scratch - podręcznik
 
Jeżeli z jakichś powodów nie mogłeś załażyć konta w Sratchu, to poćwicz posługiwanie się edytorem tekstu. 
 
1. Wykonaj w edytorze tekstu zaproszenie na swoje urodziny lub imieniny. 
2. Korzystaj z obiektów WordArt.
3. Ładnie sformatuj tekst, dobierając odpowiednio czcionkę (krój, kolor, rozmieszczenie).
4. Dodaj do zaproszenia grafikę, ....
5. Pochwal się efektami swojej pracy wysyłając je na mój adres: mt@spmaldyty.pl (za zgodą rodziców)
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 2.

 
 
 
 
Temat 2. Scratch - duszki i skrypty.
Na pierwszych zajęciach z pracy zdalnej zaproponowałem, żeby wspólnie z rodzicami założyć konto na Scratch-u.  Jeżeli założyłeś konto na Scratch-u, to spróbuj wykonać następujace polecenia:
1. Zaloguj się na swoje konto na Scratch-u.
2. Otwórz temat z podręcznika (kliknij TUTAJ). Otworzy ci się temat "Scratch - skrypty i duszki."
3. Postaraj się uważnie czytać temat i kolejno wykonywać w Scratch-u polecenia.
4. Jeżeli nie uda ci się czegoś zrobić, nie przejmuj się. Dopiero zaczynasz przygodę ze Scratch-em.
 
 
Jeżeli z jakichś powodów nie mogłeś załażyć konta w Sratchu, to poćwicz posługiwanie się edytorem grafiki - Paint-em. 
 
1. Wykonaj w edytorze grafiki (np. Paint) kartkę świąteczną.
2. Zapsz plik pod nazwą: "kartka wielkanocna".
5. Pochwal się efektami swojej pracy wysyłając ją na mój adres: mt@spmaldyty.pl (za zgodą rodziców lub przy ich pomocy)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 3. 

 
 
 
 
Temat 3. Wielkanocne pisanki.
Muszę przyznać, że dotychczas otrzymałem od was bardzo mało prac. Kartkę wielkanocną wykonało tylko kilka osób.
Ponieważ zbliżają się święta, to pozostańmy w  ich atmosferze. Proponuję narysować pisankę. Ponieważ macie dużo czasu, liczę na to, że postaracie się wykazać swoimi umiejętnościami i pisanka będzie efektowna. Proszę pracę wykonać samodzielnie. Nie wolno kopiować gotowych elementów z internetu.
 
1. Narysuj w edytorze grafiki (np. Paint) pisankę.
2. Zapsz plik pod nazwą: "pisanka".
5. Wyślij swoją pracę na mój adres: mt@spmaldyty.pl
 
(jeżeli masz problem z wysłaniem wiadomości, poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo)
 
 
 
 
 
 

Temat 4. 

 
 
 
Temat 4. Tabela w edytorze tekstu.
 
Dzisiaj zrobicie tabelę. Potraficie to robić, gdyż tabelki robiliśmy na lakcjach informatyki. Potrzebny będzie komputer lub tablet i edytor tekstu np Word.
 
Proszę zrobić:
1. W edytorze tekstu (np. Word) zrób plan lekcji wg wzoru podanego w załączniku (załącznik - plan lekcji - wzór).
2. Zapisz plik pod nazwą: "plan lekcji".
5. Wyślij swoją pracę na mój adres: mt@spmaldyty.pl
 
(jeżeli masz problem z wysłaniem wiadomości, poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 4. 

 
 
 
 
Temat 5. Edytor tekstu - ćwiczenia.
 
Dzisiaj nie zadaję nowej pracy. Niektórzy z was mają trochę zaległości. Proponuję, żeby wszyscy uzupełnili zaległości z informatyki.
Obowiązkowe są:
1. Pisanka Wielkanocna w programie graficznym. (temat 3)
2. Tabela w edytorze tekstu - Plan lekcji. (temat 4 i 5)
Terminy dawno minęły, ale na zaległe prace poczekam do 30 kwietnia. 
 
Osoby, które nie mają zaległości, tak są takie, mają czas na ćwiczenia w edytorze tekstu. smile
 
 
 
 
 

Temat 6.

 
 
 

Temat 6. Bezpieczeństwo w sieci. (8 maja) (kliknij w temat)

O bezpieczeństwie w sieci już mówiliśmy, ale ponieważ dużo czasu ostatnio spędzacie właśnie w sieci, warto przypomnieć sobie podstawowe zasady, które dotyczą bezpieczeństwa.

1. Zapoznaj się z tematem z e-podręcznika (temat - kliknij).

2. Odwiedź stronę sieciaki.pl (sieciaki - kliknij). Znajdziesz tam zarówno zasady bezpiecznego internetu, jak i gry, quizy, ....., przeznaczone dla ciebie.

3. Wykonaj plakat na temat "Bezpieczeństwo w sieci".

- Plakat powinien zawierać 5 podstawowych (twoim zdaniem) zasad dotyczących bezpiecznego korzystania z internetu.

- Podpisz się na plakacie, żebym wiedział, że to twój plakat.

- Technika wykonania plakatu dowolna. Można go zrobić z wykorzystaniem programu graficznego, ale jeżeli nie masz takich możliwości, możesz zrobić go na kartce papieru.

4. Na adres mt@spmaldyty przyślij plakat (do 14 maja), jako załącznik do e-maila. Może to być plik programu graficznego lub zdjęcie, jeżeli plakat robiłeś na kartce papieru.

 

 

 

 

 

 

Temat 7.

 
 
 
 

Temat 7. Wirtualne wędrówki. (15 maja)

 
Dzisiaj zaczynamy nowy dział: Lekcje z globusem.
Poznamy programy, które pozwalają wirtualnie zwiedzać prawie wszystkie ciekawe miejsca na kuli ziemskiej.
Po wpisaniu w przeglądarce internetowej adresu: www.google.pl/maps można zwiedzać nie tylko Warszawę czy Paryż, ale też miejscowość w której mieszkasz. Oczywiście trzeba po przenieść "ludzika" z prawego dolnego rogu przeglądarki na niebieską linię na mapie. Cała procedura wirtualnych wędrówek opisana jest w temacie, który załączam.
Na wirtualne podróże można wybrać się tylko z telefonem, bez komputera. Ale potrzebny jest dostęp do internetu.
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika - kliknij).
2. Wybierz się na wirtualną wycieczkę po Warszawskiej Starówce w aplikacji www.google.pl/maps
3. Wybierz się na wirtualną wycieczkę po swojej miescowości w aplikacji www.google.pl/maps
4. Spróbuj odkryć nowe, ciekawe funkcje tej aplikacji.
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 8.

 
 
 
Temat 8. Liczby w komórkach. (22 maja) - lekcja online (22 maja, godz. 10.45 na Teams)
 
Dzisiejsze zajęcia odbędą się online na Teams. Jeżeli nie możesz uczestniczyć dzisiaj w zajęciach, to poniżej zamieściłem materiał do samodzielnego opracowania. 
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika - kliknij).
2. Uruchom program Microsoft Excel (masz do niego dostęp z udostępnionego pakietu Office 365).
3. Wykonaj polecenia zawarte w materiale z podręcznika.
 
 
 
 
 
 

Temat 9.

 
 
 
Temat 9. W świecie komiksów. (29 maja) - lekcja online (29 maja, godz. 10.45 na Teams)
 
Jeżeli nie możesz uczestniczyć na zajęciach online na Microsoft Teams, to przygotowałem dla ciebie materiał do samodzielnego opracowania.
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika - kliknij).
2. Uruchom program Microsoft Word (masz do niego dostęp z udostępnionego pakietu Office 365).
3. Spróbuj samodzielnie zrobić komiks w edytorze tekstu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Copyright ©2017 Gimnazjum w Małdytach, All Rights Reserved.