Spis tematów
Spis tematów
Temat 1.

Temat 1. Kolorowa płaszczyzna.
1. Proszę utworzyć konto na stronie programu Scratch (http://scratch.mit.edu) za zgodą rodziców.
2. Proszę wykonać projekt wg instrukcji podanej poniżej i zapisać na swoim koncie. Wskazane własne pomysły.
Temat 2:

Temat 2. Podróże z komputerem.
1. Zapoznaj się z tematem z podręcznika. (podręcznik)
a) zwróć uwagę na to jakie serwisy zawierają mapy internetowe,
b) czym są GIS i GPS,
2. Zapoznaj się z możliwościami Serwis Mapy Google (maps.google.pl).
3. Zaplanuj w tym serwisie jednodniową wycieczkę rowerową po naszej gminie:
a) początek i koniec wycieczki w miejscowości w której mieszkasz,
b) trasa nie powinna powtarzać się,
c) wybierz 3-4 miejscowości pośrednie na trasie,
d) długość trasy nie powinna przekraczać 40 km,
Może to być np. zrzut z ekranu. Możesz to zrobić np. tak: PrtScr, Wklej do PhotoScape (Edytor), Kadrowanie, Zapisz. Wielkość pliku do 200kB.
Temat 3 i 4:

Temat 3, 4. Mały robot - Android.
2. Sprawdź, czy twój telefon oferuje opisane funkcje.
3. Skorzystaj ze skanera w swoim smartfonie:
- napisz na kartce papieru kilka zdań o swojej ulubionej aplikacji, którą masz na smartfonie,
- podpisz się na kartce imieniem i nazwiskiem,
- zeskanuj kartkę za pomocą aplikacji na telefonie (np. Tiny Scaner) - nie rób zdjęcia,
- wprowadź w wyglądzie zeskanowanego dokumentu zmiany,
- pamiętaj o właściwej formie e-maila, gdyż wpływa to na ocenę:
- temat wiadomości
- przywitanie
- treść wiadomości
- podpis
- załącznik
Przypominam, że w temacie 3 zadana była praca do wykonania. Uczniowie, którzy przysłali mi ją mają wstawione oceny w e-dzienniku. Pozostałych proszę o uzupełnienie zaległości. W przypadku braku możliwości wykonania prac, proszę o informację (e-mail lub e-dziennik).
Temat 5.
Temat 5. Ze smartfonem na piechotę.
Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się jak:
- wykorzystać technologię telekomunikacyjną na wycieczce,
- udokumentować przebieg wycieczki w smartfonie,
- opublikować trasę wycieczki w internecie.
2. Jeżeli będziesz miał możliwość, to spróbuj skorzystać z propozycji przedstawionych w temacie.
3. Pamiętaj, że instalacja aplikacji w telefonie powinna odbyć się za zgodą rodziców.
Temat 6.
Temat 6. Rozszerzona rzeczywistość - tuż obok.
Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się:
- co oznacza rozszerzona rzeczywistość (AR),
- gdzie wykorzystuje się technologię rozszerzonej rzeczywistości.
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (podręcznik).2. Jeżeli będziesz miał możliwość, to spróbuj skorzystać z propozycji przedstawionych w temacie.3. Poszukaj w internecie projektów na temat rozszerzonej rzeczywistości. Wybierz jeden z nich, zainstaluj odpowiednie oprogramowanie i zbadaj jego działanie. Pamiętaj, że możesz to zrobić za zgodą rodziców.
Temat 7.
Temat 7. Rozszerzona rzeczywistość - kosmos. (15 maja)
"A cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne?…"
Mikołaj Kopernik
Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się jakie:
- aplikacje wykorzystujące technologię rozszerzonej rzeczywistości mogą pomóc w poznawaniu Układu Słonecznego i obserwacjach astronomicznych,
- inne ciekawe „kosmiczne” aplikacje opierają się na technologii AR,
- jak obserwować nocne niebo za pomocą telefonu lub tabletu,
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (podręcznik).2. Jeżeli będziesz miał możliwość, to spróbuj skorzystać z propozycji przedstawionych w temacie.3. Zainstaluj wybraną aplikację do obserwacji nieba, zbadaj jej możliwości.
Temat 8.
Temat 8. Ucz się w sieci - Akademia Khana. (22 maja)
Na dzisiejszych zajęciach dowiesz się w jaki sposób można wykorzystać serwis Akademii Khana do dalszej nauki.
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (podręcznik).
2. Wykonaj polecenia zawarte w materiale z podręcznika.
3. Zastanów się, czy w jaki sposób mógłbyś podnosić swije kompetencje, korzystając z Akademii Khana.
Temat 9.
Temat 9. Ucz się i rozwijaj zainteresowania w sieci. (28 maja)
Jeżeli zapoznasz się z tematem, dowiesz się jakie są możliwości nauki i rozwijania zainteresowań w sieci.
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (poniżej).
2. Wykonaj polecenia zawarte w materiale z podręcznika.
3. Zastanów się, w jaki sposób mógłbyś podnosić swoje kompetencje i rozwijać zainteresowania w sieci.
Materiały archiwalne