Klasa V - praca zdalna

Spis tematów

 

 

 

Temat 1. Wyścigi starych samochodów i zbieranie jabłek. (17 marca)

Temat 2. Liczenie jabłek - poprawianie projektu z poprzednich zajęć. (24 marca)

Temat 3. Pawie oczka lub kartka świąteczna. (30 marca)

Temat 4. Gwiazdy i gwiazdeczki lub pisanka wielkanocna. (6 kwietnia)

Temat 5. Wirtualne wędrówki. (20 kwietnia)
Temat 6. Wirtualne wędrówki. (27 kwietnia)
Temat 7. Podróże Google Earth. (4 maja)
Temat 8. Poznaj Europę. (11 maja)
Temat 9. Perły europy. (18 maja) Jeżeli zadana praca sprawia uczniom zbyt wiele problemów, proszę potraktować ją jako nieobowiązkową.
Temat 10. Spotkanie na Microsoft Teams. (25 maja: klasa 5a - 10.15; klasa 5b - 11.15)
Temat 11. Wykreślanie świata. (1 czerwca: klasa 5a - 10.15; klasa 5b - 11.15)
 
a
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 1.

 

 
 

 

Temat1. Wyścigi starych samochodów i zbieranie jabłek.

 
Na ostatnich dwóch zajęciach w szkole robiliście projekty: Wyścigi starych samochodów oraz Zbieranie jabłek.  Część z was była nieobecna i nie wykonała tych projektów.
 
1. Proszę utworzyć konto na stronie programu Scratch (http://scratch.mit.edu) z pomocą rodziców lub za ich zgodą.
Instalacja programu Scratch, zakładanie konta - YouTube
2. Uczniowie, którzy nie wykonali lub nie dokończyli projektów: Wyścigi starych samochodów oraz Zbieranie jabłek, powinni wykonać je i zapisać na swoim koncie.
3. Uczniowie, którzy wykonali obydwa projekty i mają je ocenione, mogą rozbudować projekt wyścigów samochodowych opracowany podczas lekcji (dodaj np. więcej samochodów; każdy z samochodów po dojechaniu do mety może odegrać jakiś dźwięk). 
 
Instrukcja: Wyścigi starych samochodów.
Instrukcja: Zbieranie jabłek.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 2:

 

 
 

 

Temat 2. Liczenie jabłek - poprawianie projektu z poprzednich zajęć.  

 
Jeżeli:
- założyłeś konto na Scratchu
- zrobiłeś i zapisałeś projekt z poprzednich zajęć "Zbieranie jabłek"
możesz przejść do tematu "Liczenie jabłek". Jeżeli nie zrobiłeś tego, wróć do poprzednich zajęć i zrób w Scratchu projekt "Zbieranie jabłek".
 
1. Otwórz w Scratchu swój projekt "Zbieranie jabłek".
2. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika).
3. Wykonuj kolejno polecenia z podręcznika.
4. Zapisz zmiany wykonane w projekcie.
5. Sprawdź jak teraz Żuczek zbiera jabłka.
 
Na adres mt@spmaldyty.pl wyślij informację jak dajesz sobie rady z tą formą nauki. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 3.

 

 

 
 
 

Temat 3. Pawie oczka. 

 
Jeżeli:
- założyłeś konto na Scratchu
- zrobiłeś projekty z tematów 1 i 2 możesz przejść do tematu 3
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika).
2. Wejdź na swoje konto w Scratch-u i wykonuj kolejno polecenia z podręcznika.
- Nauczysz się rysować w Scratchu za pomocą pisaka, wydając polecenia. Będziesz mógł ustalać kolor i grubość pisaka oraz rysować dowolne kształty.
- Wykonasz również projekt, gdzie duszek rysując kolejne kolorowe koła narysuje pawie oczko.
3. Zapisz projekt nadając mu nazwę "Pawie oczka".
4. Sprawdź jak działa projekt.
 
Jeżeli nie założyłeś konta na Scratch-u lub z innych powodów technicznych (np. brak dobrego łącza internetowego) nie wykonałeś projektów z tematów 1 i 2, to mam dla ciebie inną propozycję:
1. Wykonaj kartkę świąteczną w dowolnym programie graficznym (Paint, Inkscape, ...):
a) ustal rozmiar kartki na ok. 800 x 500 pikseli,
b) wykonaj kartkę świąteczną (nie kopiuj gotowych elementów z innych źródeł),
c) pamietaj, że masz dużo czasu więc postaraj się wykazać swoimi umiejętnościami.
2. Zapisz kartkę pod nazwą "kartka wielkanocna"
3. Wyślij kartkę na adres mt@spmaldyty.pl
- pamiętaj o formie e-maila:
a) zapisz temat wiadomości (np. kartka wielkanocna)
b) napisz wiadomość (powitanie, treść wiadomości, podpis)
c) pamietaj - nie zapomnij podpisać się
d) dołącz załącznik
e) wyślij wiadomość
4. Jeżeli nie masz dostępu do internetu i wiadomość otrzymałeś na telefon, to wykonaj kartkę świąteczną w dowolnym programie, zrób zdjęcie telefonem i wyślij je MMS-em na numer z którego otrzymałeś wiadomość o pracy (np. do wychowawcy). Wychowawca odeśle mi ją.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 4:

 

 

 
 

Temat 4. Gwiazdy i gwiazdeczki lub pisanka wielkanocna.

 
Jeżeli założyłeś konto na Scratchu możesz przejść do punktów 1-6:
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika).
2. Wejdź na swoje konto w Scratch-u i wykonuj kolejno polecenia z podręcznika.
- Nauczysz się rysować w Scratchu gwiazdki.
- Wykonasz również projekt, gdzie duszek rysować będzie gwiazdki na niebie.
3. Zapisz projekt nadając mu nazwę "Gwiazdki".
4. Sprawdź jak działa projekt.
5. Udostępnij projekt ( kliknij przycisk UDOSTĘPNIJ obok pola nazwy projektu).
6. Skopiuj link do projektu (z pola adresu przeglądarki internetowej) i przyślij mi na adres: mt@spmaldyty.pl
 
Można również przysyłać zaległe prace ze Scratch-a z poprzednich tematów.
 
Jeżeli nie założyłeś konta w Scratch-u, to już czas najwyższy zrobić to.
Jeżeli z przyczyn technicznych (np. brak dobrego łącza internetowego) nie możesz tego zrobić, to mam dla ciebie inną propozycję:
1. Narysuj pisankę wielkanocną w dowolnym programie graficznym (Paint, Inkscape, ...):
a) ustal rozmiar kartki na ok. 500 x 800 pikseli,
b) wykonaj rysunek (nie kopiuj gotowych elementów z innych źródeł),
c) pamietaj, że masz dużo czasu, więc postaraj się wykazać swoimi umiejętnościami.
2. Zapisz kartkę pod nazwą "pisanka"
3. Wyślij pisankę na adres mt@spmaldyty.pl
- pamiętaj o formie e-maila:
a) zapisz temat wiadomości (np. kartka wielkanocna)
b) napisz wiadomość (powitanie, treść wiadomości, podpis)
c) pamietaj - nie zapomnij podpisać się
d) dołącz załącznik
e) wyślij wiadomość
4. E-maile wysyłaj samodzielnie (pod nadzorem rodziców). Pamiętaj, że to ty jesteś uczniem i ty otrzymujesz oceny, a nie rodzice.
 
5. Jeżeli nie masz dostępu do internetu i wiadomość otrzymałeś na telefon, to wykonaj pisankę wielkanocną w dowolnym programie, zrób zdjęcie telefonem i wyślij je MMS-em na numer z którego otrzymałeś wiadomość o pracy (np. do wychowawcy). Wychowawca odeśle mi ją.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 5:

 

 

 

Temat 5. Wirtualne wędrówki.

 
Dzisiaj zaczynamy nowy dział: Lekcje z globusem.
Poznamy programy, które pozwalają wirtualnie zwiedzać prawie wszystkie ciekawe miejsca na kuli ziemskiej.
Po wpisaniu w przeglądarce internetowej adresu: www.google.pl/maps można zwiedzać nie tylko Warszawę czy Paryż, ale też miejscowość w której mieszkasz. Oczywiście trzeba po przenieść "ludzika" z prawego dolnego rogu przeglądarki na niebieską linię na mapie. Cała procedura wirtualnych wędrówek opisana jest w temacie, który załączam.
Na wirtualne podróże można wybrać się tylko z telefonem, bez komputera. Ale potrzebny jest dostęp do internetu.
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika - kliknij).
2. Wybierz się na wirtualną wycieczkę po Warszawskiej Starówce w aplikacji www.google.pl/maps
3. Wybierz się na wirtualną wycieczkę po swojej miescowości w aplikacji www.google.pl/maps
4. Spróbuj odkryć nowe, ciekawe funkcje tej aplikacji.
5. Na zajęciach za tydzień nadal będziemy zajmować się tą aplikacją, ale trzeba będzie wykonać pracę na ocenę.
6. Dzisiaj nie zadaję prac, które trzeba wysyłać do mnie, ale proszę pamiętać o zaległościach.
 
 
 

Temat 6.

 

 

Temat 6. Wirtualne wędrówki.

Zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj zajmujemy się tym samym tematem, co tydzień temu, czyli wirtalnymi wędrówkami.
 
1. Otwórz przglądarkę internetową i w niej otwórz stronę: https://google.pl/maps 
2. Wybierz opcję "Trasa" klikając w strzałkę, jak pokazałem na rysunku poniżej:
3. Wybierz kolejno:
- "rower" jako środek transportu (rysunek poniżej)
- wpisz w "Punkt początkowy" - adres zamieszkani (rysunek poniżej)
- wpisz w "Punkt docelowy" - adres szkoły: Małdyty, ul. Kopernika 13c (rysunek poniżej)
4.  Na mapie ukaże się najkrótsza trasa z domu do szkoły, jeżeli wybierzesz się rowerem.
5. Sprawdź jak długa jest ta trasa i ile czasu zajęłoby ci pokonanie jej rowerem.
 
W e-mailu do mnie (mt@spmaldyty.pl) przyślij tylko informację według wzoru:
Imię i nazwisko: ...............................................................................................
Miejsce zamieszkania: .................................................................................
Długość trasy do szkoły rowerem: ......................................................
Czas przejazdu tej trasy według Google Maps: ............................
 Termin wykonania parcy: 4 maja. Terminowość wykonania pracy ma wpływ na ocenę.
 
 
 
 
 
 
 

Temat 7.

 
 
 

Temat 7. Podróże z Google Earth. (4 maja)

Ponieważ obecnie podróżowanie i zwiedzanie jest mocno utrudnione, proponuje podróże z Google Earth.
Google Earth to darmowy program generujący na ekranie komputera wirtualny globus. Można na nim oglądać zdjęcia satelitarne, mapy, fotografie terenu, budynki w widoku 3D i wiele więcej. Po wpisaniu celu albo dowolnego adresu na świecie Google Earth zaprowadzi nas do wybranego miejsca, pokazując po drodze widoki dostępne tylko dla ptaków.
 
1. Zapoznaj się uważnie z tematem (temat z podręcznika - kliknij).
2. Wybierz się na wirtualną wycieczkę z Google Earth po Zamku Królewskim na Wawelu. 
4. Spróbuj odkryć nowe, ciekawe funkcje tej aplikacji.
5. Jeżeli stęskniłeś się za szkołą, to korzystając z Google Earth odwiedź chociaż jej okolice.
6. Zwiedź swoją miejscowość z Google Earth.
 
Z dzisiejszych zajęć nie przysyłaj do mnie żadnych materiałów, ale jeżeli masz zaległości, to uzupełnij je.
 
 

 

Temat 8.

 
 
 

Temat 8. Poznaj Europę. (11 maja)

1. Wyszukaj w internecie informacje na temat państw Unii Europejskiej i zebrane informacje zapisz w tabeli według podanego niżej wzoru. Tabela powinna zawierać wszystkie państwa Unii Europejskiej.
PAŃSTWA UNII EUROPEJSKIEJ - tabela
2. Tabelę możesz wykonać w Word, Excel lub na karce papieru.
3. Tabeli nie musisz mi przysyłać, ale będzie ona potrzebna w pracy na lekcji jak wrócimy do szkoły. Będziemy mogli ją też zrobić w szkole.
 

 

 
 
 
 

Temat 9.

 
 
 
Temat 9. Perły Europy. (18 maja)
 
1. Wyszukaj na stronie Wikipedii (pod adresem pl.wikipedia.org) informacje o jednym z europejskich obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 
2. Utwórz wizytówkę tego obiektu wg następujących zasad (praca nieobowiązkowa):
- wizytówkę utwórz na jednej stronie wilkości A4 w edytorze tekstu np. Word,
- umieść w niej nie tylko informacje tekstowe, ale i ilustracje,
- zadbaj o dobrą jakość ilustracji,
- nadaj atrakcyjny wygląd utworzonej przez ciebie wizytówce,
- zapisz ją najlepiej w formacie pdf pod nazwą "Perły Europy",
- przyślij swoją pracę na adres mt@spmaldyty.pl do 22 maja (piątek),
- jeżeli nie możesz wykonać pracy według podanej instrukcji, wykonaj ją tak jak pozwalają ci możliwości techniczne.
 
Przykład jak powinna wyglądać praca. - kliknij   Proszę wybrać sobie inny obiekt niż zamek w Malborku.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Temat 10.

 
 
 
 
 

Temat 10. Spotkanie na Microsoft Teams. (25 maja)

 
Dzisiaj spróbujemy spotkać się online na Microsoft Teams. Jeżeli macie zainstalowaną aplikację to zapraszam:
- klasa 5a - początek spotkania 10.45
- klasa 5b - początek spotkania 11.15
Jeżeli nie macie zainstalowamej aplikacji lub z innych powodów nie możecie uczestniczyć w spotkaniu, proszę nie przejmować się. Nie będziemy realizować nowego tematu. Spotkanie ma na celu zapoznanie się z aplikacją. Zapewne do końca roku szkolnego będziemy mieli jeszcze możliwość spotkania na Teams.
 
Po uruchomieniu aplikacji Microsoft Teams i wybraniu zespołu "5_Informatyka (SP Małdyty) [2019/2020]" o wskazanej godzinie będzie dostępna opcje "Dołącz" w polu "Trwające spotkanie". Po kliknięciu w "Dołącz", dołączycie do spotkania. Zachęcam do skorzystania z możliwości spotkania online.
 
 
 
 
 
 
 

Temat 11.

 
 
 
 
Temat 11. Wykreślanie świata. (1 czerwca)
1. Analiza danych i tworzenie wykresu w akruszu kalkulacyjnym. Zadadnienie zostanie omówione podczas spotkania na Teams.
2. Osoby, które nie korzystają z aplikacji Teams, proszę doskonalić umiejętności nabyte dotychczas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Materiały archiwalne

Budowa PC       grupa 1       grupa 2

Zdjęcia

 
Materiały ćwiczeniowe.
Copyright ©2017 Gimnazjum w Małdytach, All Rights Reserved.